E-mail: drim@drim.pl
Waluta:
PLN
Nowość
Robo Zestaw 4 wagonów do Ex Odra 1 [ z oświetleniem ]
Robo Zestaw 4 wagonów do Ex Odra 1 [ z oświetleniem ]
Robo Zestaw 4 wagonów do Ex Odra 1 [ z oświetleniem ]
Robo Zestaw 4 wagonów do Ex Odra 1 [ z oświetleniem ]
Robo Zestaw 4 wagonów do Ex Odra 1 [ z oświetleniem ]
Robo Zestaw 4 wagonów do Ex Odra 1 [ z oświetleniem ]
skala H0 (1:87), wagony z oświetleniem wnętrza
Zestaw 4 wagonów do Ex Odra 1

wagon 1 klasy i 3 wagony 2 klasy.

Pociąg Odra 1 został zrobiony ramach czynu społecznego przez pracowników Pafawagu na zjazd PZPR . Jak to często w Polsce bywało i bywa, cały pociąg był zrobiony i podstawiony na tzw. ostatnią chwilę. W tym okresie wrocławska fabryka nie posiadała wagonów 1klasy, dlatego Ex Odra 1 składał się tylko i wyłącznie z wagonów 10 przedziałowych. Wagony 1 klasy (10 przedziałowe) były z siedzeniami typowymi dla 1 klasy. Ex Odra 1 w relacji Wrocław -Warszawa, początkowo jeździł przez Opole do którego skład jechał z elektrowozem. Od Opola doczepiano parowóz i dalej przez Lubliniec ciągnął go przeważnie PT47. Dopiero w Częstochowie zmieniano lokomotywę na elektryczną, która ciągnęła skład dalej do Warszawy.

W 2gim zestawie Odra 2 planowane są wagony: wagon 1 klasy, wagon barowy, wagon 2 klasy, wagon 2 klasy. Ze względu na obecną niemożliwość zrobienia wagonu bagażowego starszego typu (201C), będzie w przyszłości wydany wagon bagażowy z Ex Odra 2 na bazie obecnego wagonu standardu Y.

Odra 2, jechała już zmienioną trasą – przez Kalisz, Łódź. Skład ten był ciągnięty cały czas przez lokomotywę elektryczną. Pociąg Odra 2 składał się już z nowszych wagonów 10 przedziałowych z ogrzewaniem nawiewnym - Friedmana. Na zdjęciach zamieszczonych w Internecie widać kwadratowy wlot powietrza na jednej z bocznych ścian wagonu. Również w tym przypadku wagony pierwszej klasy były 10 przedziałowe.

Opis towaru

skala H0 (1:87), wagony z oświetleniem wnętrza
Zestaw 4 wagonów do Ex Odra 1

wagon 1 klasy i 3 wagony 2 klasy.

Pociąg Odra 1 został zrobiony ramach czynu społecznego przez pracowników Pafawagu na zjazd PZPR . Jak to często w Polsce bywało i bywa, cały pociąg był zrobiony i podstawiony na tzw. ostatnią chwilę. W tym okresie wrocławska fabryka nie posiadała wagonów 1klasy, dlatego Ex Odra 1 składał się tylko i wyłącznie z wagonów 10 przedziałowych. Wagony 1 klasy (10 przedziałowe) były z siedzeniami typowymi dla 1 klasy. Ex Odra 1 w relacji Wrocław -Warszawa, początkowo jeździł przez Opole do którego skład jechał z elektrowozem. Od Opola doczepiano parowóz i dalej przez Lubliniec ciągnął go przeważnie PT47. Dopiero w Częstochowie zmieniano lokomotywę na elektryczną, która ciągnęła skład dalej do Warszawy.

W 2gim zestawie Odra 2 planowane są wagony: wagon 1 klasy, wagon barowy, wagon 2 klasy, wagon 2 klasy. Ze względu na obecną niemożliwość zrobienia wagonu bagażowego starszego typu (201C), będzie w przyszłości wydany wagon bagażowy z Ex Odra 2 na bazie obecnego wagonu standardu Y.

Odra 2, jechała już zmienioną trasą – przez Kalisz, Łódź. Skład ten był ciągnięty cały czas przez lokomotywę elektryczną. Pociąg Odra 2 składał się już z nowszych wagonów 10 przedziałowych z ogrzewaniem nawiewnym - Friedmana. Na zdjęciach zamieszczonych w Internecie widać kwadratowy wlot powietrza na jednej z bocznych ścian wagonu. Również w tym przypadku wagony pierwszej klasy były 10 przedziałowe.

Cechy towaru

Opinie